ABS - Complete NUUB

Wszystko o RPG Makerze.

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Adrian Lee
Przeciętny wojownik
Posty: 6
Rejestracja: sob paź 25, 2008 11:49 pm

ABS - Complete NUUB

Post autor: Adrian Lee »

Witam.. wiem że było już tutaj troche tematów a ABS'ach... ja co prawda nie lubię DB więc nie wiem czym się różni ABS z "LoG" czy "LoT" czy jak to tam leciało.... poza tym te linki z "tutami" nic mi nie mówią... nie wiem co kliknąć, w co wejść itd.... Liczę na waszą pomoc ponieważ potrzebuje ABS'a do mojej gry Naruto która zacząłem robić wczoraj (LMAO).... Prosze o jakiś baaardzo klarowny poradnik jak zrobić własny dobry ABS lub zbiór tutków które najpierw mi wszytko objaśnią... z góry thx ^^

Edit : Chodzi mi o RPG makera 2003.... mam jeszcze jedno pytanie czy jest mozliwosc stowrzenia ABS'u ktory ma rl fights, od kilku do kilkunastu atakow na postac oraz mozliwosc rzucania przedmiotami... THx
Awatar użytkownika
mac402
Game Maker
Posty: 136
Rejestracja: pn sty 14, 2008 3:14 pm

Post autor: mac402 »

Na początku jeszcze pytanie jak dobrze znasz rpg makera tj. zanim zaczniesz bawić się we własne skrypty-dodatki powinieneś orientować się mniej więcej co robią poszczególne komendy, a przede wszystkim te wykonujące operacje na zmiennych (Variables), które są podstawą robienia czegoś więcej w tym programiku. Jeśli tego nie wiesz to polecam ci zanim zaczniesz czytać tutki o ABSie przeczytać sobie jakiś ogólny tutorial odnośnie rpg makera, najlepiej przy tym robiąc sobie taką próbną gierkę gdzie mógłbyś przetestować to i owo. Dwie strony gdzie możesz znaleźć takie "kursy" to:

http://www.rpgmaker.pl/

http://tsukuru.pl/index.php?link=tutoriale

Jak to opanujesz/opanowałeś to z ABSem uporasz się w miarę szybo, w razie czego pisz co ci nie działa.
Chodzi mi o RPG makera 2003.... mam jeszcze jedno pytanie czy jest mozliwosc stowrzenia ABS'u ktory ma rl fights, od kilku do kilkunastu atakow na postac oraz mozliwosc rzucania przedmiotami... THx
Wszystko jest możliwie, nie wiem tylko co oznacza "rl fights".
Awatar użytkownika
BH Daimaouji
SSJ 5
Posty: 6009
Rejestracja: czw gru 02, 2004 6:04 pm

Post autor: BH Daimaouji »

mac402 pisze:
Chodzi mi o RPG makera 2003.... mam jeszcze jedno pytanie czy jest mozliwosc stowrzenia ABS'u ktory ma rl fights, od kilku do kilkunastu atakow na postac oraz mozliwosc rzucania przedmiotami... THx
Wszystko jest możliwie, nie wiem tylko co oznacza "rl fights".
Zapewne to co ma ta (glupia) seria LoK
Piszcie do mnie BH , nie BH Daimaouji

"100% JBH !!" - Nie wiem o co ci chodzi astarot , ale jesli to ma być obraza , to chyba miałeś SIEBIE na myśli

Angela Mioduńska Buga 2008-2014
Ayla Mioduńska 2003-2019
Adrian Lee
Przeciętny wojownik
Posty: 6
Rejestracja: sob paź 25, 2008 11:49 pm

Post autor: Adrian Lee »

OK ... thx że w ogóle odpisaliście :D Masz racje niezbyt dobrze znam rm 2k3 jak zreszta każdego innego... :/ chciałem zrobić własnego ABS'a na podstawie poradnika z wikipedii a z piccety podajżę (to ten sam) ale nie wiem jak wdrożyć ten proces do gry :p te poradniki z tsukuru już ze 2 razy przeczytałem :D lookne jeszcze na rmxp.pl.... a z tymi "rl fights" chodziło mi o real time battles :D troche nie jasno sie wyraziłem... (rl time battles - walki w czasie rzeczywistym)


edit: looknałem na tą stronkę rpgmaker.pl ale tam sa tutki do wersji XP, VX, Me :/
Awatar użytkownika
BH Daimaouji
SSJ 5
Posty: 6009
Rejestracja: czw gru 02, 2004 6:04 pm

Post autor: BH Daimaouji »

Adrian Lee pisze:a z tymi "rl fights" chodziło mi o real time battles :D troche nie jasno sie wyraziłem... (rl time battles - walki w czasie rzeczywistym)
Jak pisalem , tak samo jak w LoK -_- Zrob lepiej walki klasyczne , real time battles sa dla dzieci neostrady (temu seria LoK smierdziala (Poza Buu's Fury) porownujac LoTSS itp.)
chciałem zrobić własnego ABS'a na podstawie poradnika z wikipedii
Poradnika z Wikipedii?! Nie radze ci , Wikipedia to gniot
Piszcie do mnie BH , nie BH Daimaouji

"100% JBH !!" - Nie wiem o co ci chodzi astarot , ale jesli to ma być obraza , to chyba miałeś SIEBIE na myśli

Angela Mioduńska Buga 2008-2014
Ayla Mioduńska 2003-2019
Adrian Lee
Przeciętny wojownik
Posty: 6
Rejestracja: sob paź 25, 2008 11:49 pm

Post autor: Adrian Lee »

.... może zamiast odradzać i doradzać, podałbyś jakieś sensowne linki z których naprawdę mógłbym się czegoś nauczyć hmm??? Czy tą grę robie Ja ?? czy Ty ?? Może ja nie lubię rpgów opierających się na klasycznych walkach ?? Poza tym wkurza mnie jak ktoś pisze "dzieci Neostrady" po pierwsze sama Neostrada nie mogła spłodzić dziecka (to tak dla uświadomienia) a po drugie w niektórych częściach naszego Kraju nie działają żadni inni dostawcy internetu, tak więc używanie tego zwrotu jest nie na miejscu.... srry. Kolejną rzeczą jaką chciałem wyjaśnić to powód założonego tematu, czy ja to zrobiłem żeby sie spytać który system jest lepszy ?? czy może dlatego żeby uzyskać stosowne informacje na temat jak go zrobić.... Moim zdaniem twoje posty nie mają największego sensu i podchodzą pod SPAM....


P.S : Pisząc dzieci Neo w jakimś stopniu sam się nim stajesz (o ile można kogoś tak nazwać) LMAO
Awatar użytkownika
mac402
Game Maker
Posty: 136
Rejestracja: pn sty 14, 2008 3:14 pm

Post autor: mac402 »

z tymi "rl fights" chodziło mi o real time battles troche nie jasno sie wyraziłem... (rl time battles - walki w czasie rzeczywistym)
A, no to spoko, bo w ABSie (Action Battle System) z założenia walki są w czasie rzeczywistym.
looknałem na tą stronkę rpgmaker.pl ale tam sa tutki do wersji XP, VX, Me :/
RPG Maker ME - czyli Millenium, dotyczy rm2000 i rm2003. Możesz tam czytać sobie wszystko co dotyczy także rm2000 ponieważ zasadnicza różnica z rm2003 to inny wbudowany system walk (rm2000 - turowy, rm2003 ATB czyli a'la Final Fantasy), a skoro robisz własny system walki to ciebie to nie interesuje. Masz tam "kurs" do rm2000 oraz porady odnośnie skryptów razem z przykładami. Jest tam również system ABS (chociaż nie sprawdzałem go więc nie wiem jak działa). Jak nie potrafisz tego zrobić u siebie to ściągnij sobie przykład i otwórz w rpg makerze, żeby sobie zobaczyć jak to jest zrobione w praktyce. Ew. możesz to co tam jest przekopiować do swojego projektu i tyle.

Aha, znalazłem jakiś stary ale dobry tekst z kursem do rm2k u siebie na twardzielu. Zamieszczam go dla dobra społecznego :razz: : http://rapidshare.com/files/158427007/RM2K_FAQ.txt .
Adrian Lee
Przeciętny wojownik
Posty: 6
Rejestracja: sob paź 25, 2008 11:49 pm

Post autor: Adrian Lee »

W końcu :D wielkie dzięki, ale mam jeszcze parę pytań.... czy jak ściągam skrypt to mogę go automatycznie wrzucić do gry ?? Bo większość z tamtych skryptów jest umieszczona na custom mapach z różnymi obrazkami itd... co uniemożliwia zobaczenie go ponieważ ja tych zasobów nie posiadam. Wczoraj udało mi się zrobić caterpillara (LMAO) że pies za tobą chodzi, ale niestety są w nim błędy, bo ten pies nie pokazuje się za każdym razem na mapie... jak zmieniam lokacje to on sie nie przenosi razem ze mną, a umieszczanie go na mapie przy każdym wyjściu było by głupie :/
Awatar użytkownika
mac402
Game Maker
Posty: 136
Rejestracja: pn sty 14, 2008 3:14 pm

Post autor: mac402 »

1. Ah, już dawno sam nie korzystałem z tych tutoriali, ale chyba wiem w czym problem. Przykłady zostały zrobione na tzw. Tsukuru RPG Maker, który jest polską wersją rm2003, ale chłopaki chcieli jeszcze dać coś od siebie i rozbudowali mu zestaw podstawowych zasobów (RTP) i teraz jak nie masz RTP z Tsukuru RM, a autor nie dołączył tych grafik no to na angielskim RM2003 się nie otworzy. Najlepsze jest to, że nie można już ściągnąć programu w wersji pl ze strony twórców :???: (ale na necie jest).

A co do tego czy możesz zrobić z przykładowym skryptem kopiuj-wklej do swojej gry, tak.

2. Tu na forum też pisałem trochę o caterpillarze. Tu możesz zobaczyć co zrobić przy teleportach, pojazdach itp. -> demo
Nie musisz ustawiać oczywiście eventu przy każdym wyjściu (bo by się dublowały), ale na każdej mapie naturalnie musi być.
Adrian Lee
Przeciętny wojownik
Posty: 6
Rejestracja: sob paź 25, 2008 11:49 pm

Post autor: Adrian Lee »

Thx ^^ twój poradnik (z linku na rapida) jest bardzo przydatny :D dzięki niemu zrozumiałem co nieco ... :p choć to za mało do ABS'u nie potrafię sobie tego wyobrazić :/
ODPOWIEDZ