Login:
Hasło:
-|| Anime Forever ||- Dragon Ball Nao Anime & Emulation Site SSJ POWER SSJ POWER SSJ POWER SSJ POWER
SSJ POWER SSJ POWER SSJ POWER SSJ POWER SSJ POWER SSJ POWER SSJ POWER
SSJ POWER SSJ POWER SSJ POWER SSJ POWER SSJ POWER SSJ POWER SSJ POWER
 
 

PORADY DLA NOWYCH GRACZY

Dział I: tworzenie postaci, czyli to na początku

1. Cechy i Techniki:

Najlepiej wziąć cechy mniej-więcej zrównoważone. Bardzo przydatna na początku gry jest co najmniej średnia (3+) Zręczność. Z technik najlepsze kombinacje to:
a. Pocisk Ki lub Shogekiha i Mały Atak Energetyczny
b. Pocisk Ki, Shogekiha i Tayoken
c. gdy grasz Człowiekiem, masz bardzo dużo doświadczenia: najlepiej wziąć Mały Atak Energetyczny, którąś z technik niedostępnych dla reszty i jeszcze coś

2. Obrazek i Historia:

Obrazek powinien być zgodny z postacią - grasz Namekiem, to ma przedstawiać Nameczanina. Historia nie powinna być za krótka - co najmniej na 300 znaków, łącznie ze spacjami. Najlepiej też, by nie miała błędów ortograficznych.

3. Zapisywanie się do Krain:

Oczywiście, możesz czekać aż jakiś Guru łaskawie cię przyjmie - ale lepiej jest wziąć sprawy we własne ręce. Dobrym pomysłem jest wysłanie maila do tych Guru, którzy mają mało graczy, z zapytaniem, czy przyjmą cię. Jeśli tak, to dobrze. Jeśli nie, zawsze możesz spróbować szczęścia u innego Guru.

Dział II: sesje, czyli o co w tym wszystkim biega

1. Umawianie się na sesje:

Guru powinien albo ustalić stały termin sesji (wtedy będzie on podany w opisie krainy), albo wysyłać parę dni przed każdą sesją maila z jej terminem. Jeśli tego nie robi, to znaczy, że jest nieodpowiedzialny i najlepiej powiadomić o tym Rav'a. Adres czata, na którym będzie sesja, można znaleźć w opisie krainy, albo Guru cię o nim powiadomi.

2. Na czym polega sesja:

Guru opisuje wszystko, co widzi, czuje, słyszy itp. twoja postać (oraz inne postaci z grupy). Ty zaś mówisz, co robi twoja postać. Wtedy też Guru mówi, co następuje. I tak w kółko. Nie brzmi to może zbyt emocjonująco, ale to tylko sucha definicja.

3. Granie drużynowe:

Pamiętaj, że nie jesteś sam w grupie - masz też innych graczy. Dlatego też dobrym pomysłem jest trzymanie się kilku podstawowych zasad:
- spamowanie, czyli wyrzucanie z siebie dużych ilości niepotrzebnych liter (najczęściej ułożonych w słowa, ale nie zawsze), bardzo przeszkadza innym graczom i Guru, zwłaszcza w dużych grupach
- impulsywne działania w rodzaju odlatywania od reszty grupy na drugi koniec świata albo zabijania WSZYSTKICH napotkanych postaci, w przypadku gdy nie są umotywowane odgrywaniem postaci, a tylko robione 'dla jaj', strasznie przeszkadzają Guru i psują zabawę innym graczom
- przeklinanie w dużych ilościach generalnie świadczy o niskim poziomie kultury i powinno być unikane

4. Odgrywanie postaci:

Dobrym pomysłem jest, oprócz pisania co twoja postać robi, pisanie też, JAK to robi. Dodatkowo, można też opisywać co myśli, itp.

Dział III: czas na kości, czyli walka

Tutaj zamiast punktów podam na czym polega przykładowa walka. Gdy grupa spotyka jakichś niemilców, Guru oznajmia że rozpoczyna się starcie. Wtedy mówisz, co twoja postać robi? Nie... teraz czekasz, aż Guru powie, że jest twoja kolej na działanie (czyli inicjatywa, która zależy od BP postaci i jej Zręczności). Wtedy mówisz, jakiej techniki używa twoja postać. Dobrym pomysłem jest, jeśli nikomu się nie spieszy, zrobienie krótkiego opisu. Jeśli chcesz też dopalić swoją technikę, piszesz to, łącznie z liczbą dopaleń. Jeśli ktoś zaatakował ciebie i trafił, możesz wykonać Unik, Blok lub inne 'defensywne' akcje. W tym przypadku jednak stracisz swoją następną akcję - nie będziesz mógł użyć techniki w najbliższej rundzie.

Dział IV: edycja karty postaci

Po zalogowaniu przez Panel Logowania na stronie, masz dostęp do wszystkich informacji o Twojej postaci. Możesz także:

1. Rozdać punkty cech (tzw. "braki")

Robisz to przez zmianę wartości siły, mocy, zręczności i wytrzymałości. Pamiętaj jednak, że możesz w sumie dodać sobie tylko tyle punktów cech, ile masz braków (widoczne na liście graczy przy imieniu Twojej postaci). Obecnie zabezpieczeniem przed "niewłaściwym korzystaniem z panelu edycji" jest koniecznośc zatwierdzenia wprowadzanych zmian przez Rav'a - w przyszłości zostanie to zautomatyzowane. Póki co, w Panelu Administracyjnym (w którym zmiany są zatwierdzane) każda najmniejsza zmiana w karcie jest bardzo wyraźnie zaznaczona.

2. "Kupić" technikę

Wystarczy zaznaczyć kwadracik przy jej nazwie (jeśli jest to technika zwykła) lub dopisać ją do listy technik (jeśli jest to technika trudna). W ten sam sposób można również poznać Style Walki. Oczywiście łączny koszt technik nie może być większy niż posiadana ilość Punktów Doświadczenia - obecnie nad tym czuwa admin, później to też zostanie zautomatyzowane. Ponieważ trudnych technik można nauczyć się tylko, jeśli zobaczy się je w akcji, Twój Guru powinien powiadomić mnie, że taką-a-taką technikę w akcji widziałeś. Podobnie w przypadku trudnego stylu - MG powinien napisać do mnie, że takiego-a-takiego stylu nauczyłeś się pod okiem jakiegoś mistrza.

3. Dokonać innych zmian, takich jak:

- Zmiana swojego fałszywego BP (minimum 10% wartości prawdziwego, jeśli znasz Ukrycie Ki; minimum 1, jeśli znasz Ulepszone Ukrycie Ki; 0 oznacza, że nie ukrywasz).
- Ustawienie własnych nazw technik (od tego są pola tekstowe obok ich nazw oficjalnych)
- Ustawienie domyslnego Stylu Walki (musisz go oczywiście znać)
- Edycja historii (np. dopisanie jej dalszej części)
- Zmiana adresu e-mail
- Zmiana hasła (wpisz w obu polach nowe)
 
Online: 02