Dragon Ball Another Story

Wszystko o RPG Makerze.

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
GokuLSSJ5
Wojownik z Kaioukenem
Posty: 30
Rejestracja: czw cze 05, 2008 3:38 pm

Post autor: GokuLSSJ5 »

A więc tak... możliwość odpadnięcia gracza z TB i możliwość grania osobą wygrającą np "Goku vs. (powiedzmy xD) kot" wygrał kot a w YB już Goku nie uczestniczy to se zagramy kotem xD
Awatar użytkownika
mac402
Game Maker
Posty: 136
Rejestracja: pn sty 14, 2008 3:14 pm

Post autor: mac402 »

No ciekawie... Powiem tak, opcję przegrania TB i kontynuowania gry zamierzałem dać - nie dostaje się wtedy po prostu technik nauczonych w czasie TB. Co do grania przeciwnikiem - będzie można grać niektórymi postaciami w trybie Dragon Kombat. Natomiast nad możliwością grania kimś innym w trybie historii, to nie mogę obiecać. Na pewno jest wykonalne, ale nie wiem czy się wyrobiłbym :cry: .
Maximus
Przeciętny wojownik
Posty: 2
Rejestracja: śr cze 17, 2009 10:12 pm

Post autor: Maximus »

Ja chciałbym swoją gre zrobić ale niewiem jak :cry: chciałbym żeby mi ktoś pomógł :mrgreen:
GokuLSSJ5
Wojownik z Kaioukenem
Posty: 30
Rejestracja: czw cze 05, 2008 3:38 pm

Post autor: GokuLSSJ5 »

Dlatego właśnie Myślałem że to planujesz ^^ Ja znam taki motyw gry że się gra 1 postacią to było w Legacy of Goku 1 ^^ tam to godzinka grania może być bo wszystkie sceny pominięte i tylko z Goku sceny są dostępne a szkoda.
NEROX
Silniejszy Saiya-jin
Posty: 12
Rejestracja: sob cze 20, 2009 2:29 pm
Lokalizacja: Stronie Śląskie

Post autor: NEROX »

Wlasnie skonczylem grac i po prostu....zamurowalo mnie :)
Gra jest na prawde bdb. Grajac w gry DB. do tej pory ona jest moim faworytem (oczywiscie jesli tak jak autor mowi - bedzie ciag dalszy)
W takim razie zapytam czy jest juz moze jakis update? Czy dalej nic?
Z Gory dziekuje za odp!
Pozdrawiam NEROX.
Awatar użytkownika
mac402
Game Maker
Posty: 136
Rejestracja: pn sty 14, 2008 3:14 pm

Post autor: mac402 »

A więc, prace nad gierką idą powoli do przodu. Raczej nie mam na razie z niczym problemów i ma to wszystko taki kształt jaki chcę :grin: . Teraz jest już tylko 1 ekran tytułowy (ten od rpg makera został całkowicie pominięty), opcja load jest dostępna w każdym momencie gry (nie trzeba wychodzić do ekranu tytułowego) no i jeśli są save'y to automatycznie pojawia się okno ładowania przy wyborze trybu historii. To parę z nowych rzeczy. Część fabularna wkrótce powinna być skończona. Tytuł 'Dragon Ball' na ekranie tytułowym wygląda inaczej, bo miałem informacje o tym, że jest brzydki. Użyłem więc oryginalnego logo DB.

Obrazek

Tu może zwrócę się też z małą prośbą, jeśli ktoś jest dobry w robieniu bannerów. Otóż przydałby mi się nowy ładniejszy napis "Another Story" (kształt mniej więcej tak jak na obrazku, ale bez tego falowania bo to w grze jest on ruchomy i dlatego tak wygląda na screenie). Wymiary to 131x39. Format png lub bmp, z paletą 256-kolorów. Oczywiście miejsce w creditsach za to gwarantowane :grin: .
GokuLSSJ5
Wojownik z Kaioukenem
Posty: 30
Rejestracja: czw cze 05, 2008 3:38 pm

Post autor: GokuLSSJ5 »

Nie jestem dobrym grafikiem ale spróbuje coś "stworzyć" xD (wiesz chcę w creditsach być xD)

EDIT:

Obrazek

Pierwsza praca ^^ Zajęło mi to 15 min więc się nie starałem :P

Nie są to te same rozmiary ale zbliżone (trochę większe xD)

Napisz czy tworzyć dalej, czekasz na inne opinie/prace, może być xD

EDIT:

Kolejne 15 minut ^^
Obrazek
To zrobiłem z myślą o napisie "Dragon Ball" niebieska otoczka i żółto-czerwony napis :D
NEROX
Silniejszy Saiya-jin
Posty: 12
Rejestracja: sob cze 20, 2009 2:29 pm
Lokalizacja: Stronie Śląskie

Post autor: NEROX »

Moim zdaniem powinno bardziej podtrzymywac klimat glownego loga , dlatego to jest moj typ:

Obrazek

Lekko znieksztalcone poniewaz wrzucilem jpg :)

PS.Do tego zeby glowne logo nie roznilo sie od napisu , zrobilbym je od podstaw.

Pozdrawiam NEROX

/Wg. Mnie idealnie, bo sam takie samo zrobiłem szkoda ze mnie uprzedziłeś ^^ / Kris
Ostatnio zmieniony pn cze 22, 2009 5:39 pm przez NEROX, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
mac402
Game Maker
Posty: 136
Rejestracja: pn sty 14, 2008 3:14 pm

Post autor: mac402 »

O! Widzę, że odzew był:) Mi najbardziej się spodobał ten ostatni baner NEROXa. Z tym, że wersja ostateczna by musiała mieć tak

- format bmp/png koniecznie 256-kolorowe (24-bitowe musiałbym skonwertować do 256, a to oznacza pogorszenie się jakości od oryginału)

- napis ostro odgraniczony od tła, bez cienia itp. pod napisem (rpg maker nie obsługuje czegoś takiego jak kanał alfa, więc każda przezroczystość staje się nieprzezroczysta i wygląda okropnie)

- wielkość taka jaką podałem (gry spod rm są w rozdzielczości 320x240), szerokość może być większa, bardziej zależy mi na wysokości, żeby napisy na siebie nie nachodziły

Tak jak mówiłem daję za to miejsce w creditsach gierki.
PS.Do tego zeby glowne logo nie roznilo sie od napisu , zrobilbym je od podstaw.
No na tym mi już mniej zależy, ale jak chcesz się pobawić to proszę bardzo :wink: . Wymiary napisu DB to 148x36 px.
NEROX
Silniejszy Saiya-jin
Posty: 12
Rejestracja: sob cze 20, 2009 2:29 pm
Lokalizacja: Stronie Śląskie

Post autor: NEROX »

Przepraszam ale mam problemy zinternetem,jestem zmuszony pisac z psp.kolo 18 bedzie mi juz normalnie dzialal,wiec wszystko powrzucam.Pozdrawiam NEROX

[ Dodano: Czw Cze 25, 2009 9:53 am ]
Prosze jeszcze o Chwilke cierpliwosci poniewaz jestem po formacie - co za tym idzie? brak photoshopa(:/) ktorego wlasnie zaczynam sciagac(Piraty gora!:P )
Awatar użytkownika
Piccolo
Oozaru
Posty: 45
Rejestracja: sob cze 13, 2009 3:58 pm
Lokalizacja: Kościan
Kontakt:

Post autor: Piccolo »

A ja mam problem na początku jak jadę z Bulmą motocyklem i ona idzie sie odlać to potem nic się nie dzieje...macie na to jakąś radę?
NEROX
Silniejszy Saiya-jin
Posty: 12
Rejestracja: sob cze 20, 2009 2:29 pm
Lokalizacja: Stronie Śląskie

Post autor: NEROX »

Witam!
A wiec tak! Nie wiem czy dobrze to jest zrobione(usunalem tylko cien) czy chodzi ci tez o inne efekty.Zamieszczam tutaj bmp oraz PNG do wyboru do koloru(:P) :
Obrazek

Obrazek

Oraz cos nad czym pracowalem kiedy nie mialem internetu i mi sie nudzilo:
Jest to projekcik MENU ktory chcialbym Tobie zaproponowac (oczywiscie jezeli bedziesz chcial zmienic)

Obrazek

Kolorystyka MENU pod kolor Tytulowego LOGA , pojedyncze opcje typu Historia czy Dragon Kombat stawalyby sie "wypukle" kiedy najechaloby sie na nie Dragon Ballem.
Glownego tła z tylu staralem sie nie zmieniac , ale rowniez moznaby bylo pomyslec nad czyms odpowiednim.Jezeli potrzebowalbys jakies pomocy w grafice , jestem do dyspozycji :)
PS.To tylko takie moje male sugestie dotyczace MENU, jezeli Tobie pasuje tak jak jest teraz , to zapomnij o tym o czym wspominalem ;)

Aha i btw. Piccolo musisz isc do gory nacisnac ->nacisnac enter->wyjsc z motocyklu->probowac pobawic sie motocyklem , wtedy Bulma zawola o pomoc ;)

Pozdrawiam NEROX
GokuLSSJ5
Wojownik z Kaioukenem
Posty: 30
Rejestracja: czw cze 05, 2008 3:38 pm

Post autor: GokuLSSJ5 »

To ja się wypowiem :D Ekhem a więc tło z menu jest z gry o Dragon Ball'u więc nie ma potrzeby zmieniać co do twojego pomysłu na menu to Historia, Dragon Kombat i Wyjście nie pasują do żółto-czerwonego koloru (to dziwnie wygląda według mnie :P) co do napisu "AnotherStory" chodziło o bez cienia (zrobione) odpowiednie rozmiary (131x39 ale mac już mówił ze może być większa szerokość) i bmp/png 256-kolorowe (png i bmp zrobione ale czy 256 kolorów to nie wiem :P) Teraz czekać co powie mac ^^
NEROX
Silniejszy Saiya-jin
Posty: 12
Rejestracja: sob cze 20, 2009 2:29 pm
Lokalizacja: Stronie Śląskie

Post autor: NEROX »

W sumie masz racje z tym ,ze dziwnie wyglada , kolorystyka powinna sie roznic od loga , ale podalem tylko taki przyklad :P poniewaz te napisy co byly nie sa zbyt ladne , wiec chodzi mi glownie o ich zmiane.256 kolorow jest:P tylko teraz jakie wymiary tutaj wrzucic?:>
Awatar użytkownika
mac402
Game Maker
Posty: 136
Rejestracja: pn sty 14, 2008 3:14 pm

Post autor: mac402 »

A no właśnie :grin:

Napis jest fajny ale niestety w tym stanie się nie nadaje do zaimplementowania do gry. Właściwie all 3 kryteria, o których mówiłem nie są spełnione (jak widzicie wcale to nie jest takie proste z tym robieniem gier :mrgreen: ). Za duży (wysokość 49 a miała być 39 i szerokość ~131), głębia 24-bity (16,7 mln kolorów) zamiast 8-bitów (256 kolorów) a napis nieostro odgraniczony (powinna być obwódka i od razu tło bez kolorów przejściowych wokół)

Obrazek

Tak to musi być jak na przykładzie powyżej bo inaczej efekt jest po prostu bardzo brzydki w grze :razz:

Co do propozycji na grafikę w menu mi się wydaje zbyt monotematyczne dawanie wszystkich napisów w jednym stylu. Jak chcesz pokombinować ze zrobieniem ładniejszych napisów mogę tu wrzucić oryginały to od razu będzie wiadomo jakie mają być wymiary. Z tym, że tak samo WSZYSTKO na rm2k musi być w palecie 256 kolorów.
ODPOWIEDZ